zaterdag 11 mei 2013

Over nog een hoesje

- Schat, waar is mijn tabje?
- in z'n hoesje Lief, hoezo....
- nee, hij zit niet in de bubbeltjesenvelop!
- inderdaad!... waarop ik hem zijn tabje aanreik in z'n nieuwe hoesje :-)   


Mijn Grote Liefde bewaarde zijn tablet in een bubbeltjes envelop. Ha ha, dat kan natuurlijk niet als je met een quilter gaat. Dus maar gauw aan de slag. Een tijdje geleden had ik een klein stukje van deze geweldige vliegtuigenstof gescoord. Het is linnen, maar daar kan ik het ook mee ;-) Dit leek me nou een goede keuze voor mijn vliegtuigen liefhebbende man.


Bij mijn eigen tab-hoesje had ik de laagjes niet gequilt, maar ik merk dat het binnenste laagje (een microvezeldoekje, dat poetst meteen mijn scherm wat als ik hem erin stop) toch wat schuift. Dus besluit ik om de lapjes voor het hoesje voor mijn Lief wel te quilten.

Oef, dat is nog geen sinecure op een Featherweight machientje! Ik moest het stopvoetje dat ik had liggen wat aanpassen om hem werkend te maken, en nog is het niet ideaal. Nou werkt dat microvezeldoekje ook niet mee want dat is heel stroef op de ondergrond, dus het was een lichte worsteling! Gelukkig maar een klein lapje, anders had ik het in een hoek gegooid!


Een ruim lapje gequilt en dan maar passen (ha, avonddienst en niet zijn tabje meegenomen, daar kan ik dan mooi even misbruik van maken)


Een beetje zorgen dat er ook een vliegtuig heel blijft en een beetje in het midden. Afspelden en de overtollige stukken eraf snijden.


Nu alleen nog even afwerken met een biesje en meneer wil wel graag een klepje met klittenband ofzo... Dus maar goed dat ik dat er nog niet af had gesneden.

De biesjes en het klittenband maak ik er wel op op mijn Bernina, want dat zie ik echt niet zitten op de Featherweight.

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

8 opmerkingen:

Elly (creatieveling Elly) zei

Handig

Anoniem zei

Superleuk!

Groetjes,
Astrid

Saskia Smit zei

Lief kado. Vooral dat vezeldoekje is handig.

inge zei

je lief mag content zijn met zo'n handige vriendin ;-)

Nanda zei

Nu durf ik er ook wel eentje te maken. Zit zo makkelijk inelkaar. En ook het vezeldoekje is een goeie tip. Bedankt Merel.

Charlotte zei

Vind ik leuk!

Anoniem zei

Slimme dame, en wat een leuke stof!

Anoniem zei

Slimme dame, en wat een leuke stof!