woensdag 27 maart 2013

Over moeten


Zo vlak voor een beurs (Patchwork- en Quiltdagen te Rijswijk 5-6-7 april 2013) is er altijd heel veel dat 'moet'. Zo wil (ahum, moet van mezelf) ik een aantal tops af hebben om mee te nemen, liefst gequilt, maar ik ben realistisch (Lach je al?)...

En al wat er dan gebeurt, maar de 'moetjes' willen niet. Ze komen niet eens in de buurt van de naaimachine. Duistere krachten, maar vooral tegenzin in mijn hoofd. Wat gek is, want het zijn gewoon leuke projecten, die ik graag wil doen, maar ja dat woordje 'moeten' hè!

Dus frutsel ik nog maar een paar van die pauze-blokjes in elkaar. De stof was op bij 8 blokjes, en als ik op zeg, bedoel ik ook op! Zie je die twee strookjes grijs-gestippeld... dat is het enige restje. Ja en wat afsnijdsels die in het afvalbakje terecht zijn gekomen. (en als je als afsnijdsel in het afvalbakje wilt terecht komen, dan moet je toch kleiner of gelijk zijn aan twee naadtoeslagjes groot, zeg maar ;-)  )


De laatste twee blokjes zijn ook echt wel op maat gemaakt met de laatste snippers hoor, ik moest mijn best doen, maar dan heb je ook wel acht blokjes van 15 cm uit zes strookjes van tussen de 6 en 8 cm breed!

Ik heb de blokjes wat rust gegeven met een sashing en randen van licht grijs en de midden- en hoekblokjes van zacht roze. (en ja, ik sneed 1 strook per ongeluk 1 cm te breed, dat vind ik nooit erg, zeg maar als het te veel is, maar ik doe het ook wel eens anders om hoor, dattie wel te smal is :-) t is wel zonde, want aan een strookje van 1 cm heb je natuurlijk niks, maar goed)

Zal ik er nou nog een rand om zetten, ik wilde hem eigenlijk iets groter maken, maar ik geloof niet dat ik het mooi vind staan, nog een rand?

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: