woensdag 5 december 2012

Over haken

Pfff, het is alweer woensdag en ik heb nog niet eens over het weekend verteld!


Zondag lekker de hele dag met mijn Lief doorgebracht. Maandag de IKEA onveilig gemaakt en meteen in de kerststemming gekomen, heerlijk. Thuisgekomen 'hoefde ' ik alleen nog de was af te halen, nog een was te draaien en stof te zuigen.

Maar toen ik de vriezer opendeed om de zweedse balletjes in te doen, lukte dat niet. Het was hoog tijd voor ontdooien, dus maar meteen de deur open gelaten en de lades buiten gezet, het was er koud genoeg voor :-)

Bij het stofzuigen heb ik meteen even de hele kamer omgegooid, hi hi. Er zat vast iets in het water maandag, LOL. 's Avonds nog de kleine dingetjes van het veranderen van de indeling van de kamer gedaan en nog wat online spelletjes met mijn Lief. Oh, ja ik heb ook nog gehaakt!



Ach, ik had die iglo natuurlijk al bijna af, en weer uitgehaald (want hij was te klein), dus nu ik de bodemplaat groot genoeg had gemaakt, besloot ik maar meteen om het ontwerp te wijzigen! IK maak nu eerst een muurtje verticaal omhoog, en het instapgat ga ik hoger pas invoegen. Wel heb ik een klein gat gemaakt, omdat dametje Rosie het heel erg leuk vind om met haar poot in gaten (in bijvoorbeeld kartonnen dozen ofzo) te meppen. Zo kan ze ook naar buiten hengelen.



Dat gat maakte ik door eerst een stukje van lossen te haken en die op het oog in een boogje weer vast te zetten op het muurtje, daarna gingen de toeren tegen het boogje aan (en keren) totdat het opgenomen is in het muurtje.


Nu wordt het tijd om de instapopening te starten, en dan zal ik hem dichtmaken, want juist dat vond ik wel erg leuk, dat het ding zo dicht is dat het een soort hut wordt :-) En kijk Roos past er nu wel lekker in! Ze gaar er steeds uit zichzelf in liggen, dus ik verwacht wel dat ze hem echt gaat gebruiken :-) We hebben zelfs al even gespeeld door het gat heen, LOL

Wat een leuke haaknaald zeg je?

Klopt, toen ik deze set bij de groothandel zag, kon ik ze niet weerstaan, daarom moest ik maar een project erbij bedenken hè.... Met zo'n setje vrolijkheid krijgen we iedereen aan het haken! Oh wacht, nee, iedereen moet aan het quilten, veel leuker, LOL.

Ze zijn te bestellen hoor, als ze populair blijken zal ik overwegen om ze 'vast' in de collectie te nemen.

Oh, en nou heb ik nog niet eens verteld over de malle Sinterklaasdrive van bridgen... nou ja, het was leuk erg gezellig en ik en mijn lief vielen niet in de prijzen, maar die werden dan ook vrij onorthodox uitgedeeld, de laatste plaats kreeg een prijs, en de middelste plaats en nou ja de eerste plaats ook. (niet dat we met een traditionele prijsverdeling wel iets hadden gewonnen hoor!)

Morgen ga ik de kerstboom opzetten in de winkel en laat ik jullie foto's zien van de gezellige kerstafdeling in de winkel, het ziet er toch mooi uit :-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: