dinsdag 18 december 2012

Over geen dennenaalden

Voor een linkspootje zoals ik ziet dit er heel gewoon uit, maar de rechtshandigen onder jullie vinden dit vast een gekke foto ;-)

Het quilten van de kersthertjes is begonnen. Tussen de perikelen op Zweinstein (Harry Potter) door is het me toch gelukt om nog een paar steekjes te doen! Het verhaal  is errug verslavend. Ik heb inmiddels boek 3 uit en mag niet voor komend weekend in boek 4 beginnen, LOL.

Hierboven staat nog de erg lange naald, die ik direct na het nemen van deze foto verving door een kortere, deze liggen nu bij de rijgnaalden ;-)

Ik quilt eerst rond de bomen met perlé 12 garen, waarvan we een heleboel mooie kleuren van in de winkel hebben.

Daarna quilt ik met de naaimachine verder, maar dat is nu nog slecht in beeld te brengen...

Zeker als het madammeke er steeds middenin gaat liggen. Zelfs bij het aftekenen van de lijnen ligt ze met haar poezelige kontje op het liniaal! Het quilten is natuurlijk weer vrij intensief (zo ben ik blijkbaar nu eenmaal), maar het wordt wel naar mijn zin, dus even doorzetten :-)


Oh ja, en dit zinde me niet.... Ik had eerst dat rode hoekje rechtsonder deze boom genaaid, maar ik had het zo bedoeld dat de streepjes aan de rechterkant verder zouden gaan, dus ondanks dat ie al gesandwicht was, toch nog even dat hoekje vervangen!

Het lapje helemaal lostornen, het verwijderde lapje gebruiken als mal voor het nieuwe, en dat er dan vervolgens weer in naaien. Een beetje gehannes, maar ik vind het het wel waard! Het klopt nu ineens voor mijn oog. (oh ik zal morgen bij daglicht een foto maken)

Het kerstgevoel is nu bij mij wel gekomen, een CDtje op en kerstkransjes erbij ;-) ik heb ook helemaal zin in de kerstworkshop/bee van komende vrijdag en zaterdag, ik ben helemaal in de stemming.


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Merel,
Ziet er mooi uit hoor goeie keus!
Veel plezier vrijdag en zaterdag!
Groetjes Adri.

Shirley zei

Ja, prima zo, veel beter!