maandag 27 augustus 2012

Over proefstukjes

Vroeger vond ik proefstukjes maar zonde.... Zonder van de vulling en de stof. en als het dan klaar was, wat deed je er dan mee? Weggooien is ook weer zonde... ja ja.

Gelukkig heb ik daar geen last meer van, mijn proefstukjes worden netjes afgewerkt met een biesje (soms voor de bies ook iets nieuws testend) en daarna ingeleverd bij het asiel. De katjes in het asiel vinden het niet erg als het lapje er niet helemáál netjes uit ziet. En als het maar goed wasbaar is, dan is het geschikt voor het asiel.

Dus...
als ik nu een nieuw patroon wil uitproberen, spanningen wil instellen enzovoorts, dan doe ik dat gewoon...
op een proeflapje.

Dit is een mislukte verflap.

en op de achterkant:

Deze stof zat nog achter de stroken vulling die ik hiervoor gebruikte, ik hoefde alleen twee lengtes aan elkaar te zetten. Het zijn de afsnijdsels van een vorig quiltje! Die afsnijdsels zet ik voor mijn proeflapjes aan elkaar tot een bruikbare afmeting.

Dit patroon vond ik in het boek van Angela Walters, een geweldig inspirerend boek dat speciaal over Moderne Free motion quiltpatronen gaat! Ik zag het patroon al eerder gebruikt worden door Shirley. Ik wilde het graag in een vierkant persen, maar ben niet helemaal tevreden over dat resultaat. Dus dat idee laat ik varen. Wel ga ik vanuit elk wit centrum zo'n bloem opbouwen, dus we zien wel hoe dat bij de overlapping gaat :-)

Wish me luck, nu ga ik voor het echie!


P.S. dat boek van Angela Walters is volgens mij in de winkel alweer uitverkocht, maar ik kan het natuurlijk wél voor je bestellen!

Groetjes,


 Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

'k Ben mee benieuwd!

Shirley zei

haha, en ik vond het zo'n leuk motief, niet wetend dat jij het bij mij had gezien. Ik maak ze kleiner, vandaar dat ik het niet herkende. *Ü*

Marjon Savelsberg zei

Wat een geweldig goed idee, ik heb een stapel proeflapjes die zo nog een mooi tweede leven zouden kunnen hebben. Ik ga het asiel zo snel mogelijk bellen.