woensdag 22 augustus 2012

Over plannen die veranderen

Oooohhhh, had ik me toch zo voorgenomen om het quiltje waar ik mee bezig was éérst af te maken voordat ik een volgende project oppak. (Ik heb er blijkbaar al een tijdje niet meer over geblogd, maar ik quilt gestaag door, niet te veel aan een stuk, want het is een klus en een beetje saai, maar het effect is wel heel leuk, gelukkig). De wachtende projecten die hier in de mand klaarliggen....

Nee, niet alle quiltjes in deze mand zijn nog werkjes, er zitten ook een paar affo's in, dus het valt mee, nou ja in deze mand valt het mee ;-) er liggen nog wel meer werkjes hoor... Echter van de 7 quiltjes hier in beeld zijn er 3 af! 1 is deels gequilt, 1 ligt gesandwicht klaar, 1 wacht er op een achterkant, en de laatste (de bovenste) moet van éénpersoons naar tweepersoons worden uitgebreid. Wacht.... dat zal ik uitleggen!

Stel je besluit een quilt te maken voor een goede vriend van je, een éénpersoons want dan kan ie er lekker op de bank onder zitten of hem op bed leggen. De top is gemaakt, ach, stof te weinig meegenomen voor de randen. Stof wel aangevuld, maar het project valt stil... Nu gaat die vriend trouwen, gasp, komende zaterdag! Hmmm, misschien toch wel leuk om de quilt af te maken voor hem... maar dan wél tweepersoons natuurlijk!

Oeps, werk aan de winkel! Net op tijd de laatste restjes groen van de plank gehaald...
en aan de gang:

14 blokken extra, 7 van de ene soort en 7 van de andere. En nog wat extra stukjes voor de randen.


Hier liggen de extra randstukken en 7 blokken van de ene soort te wachten op een strijkbeurt.


Nog 7 blokjes te gaan en dan in elkaar zetten! Ook de achterkant (die al klaar was voor de kleinere maat) nog aanpassen....


Wordt vervolgd, vrij snel ben ik bang, sorry als jullie de berichtgeving saai zullen gaan vinden, LOL.

Groetjes,


Merel

 www.birdblocks.com

4 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Zet 'm op Merel!!!

klara zei

Hallo
Ik moet je toch iets heel grappigs vertellen, mijn dochter woont in Brazilie en werkt op een project voor zwangere tieners, ze leren deze meisjes ook quilten, om op die manier inkomsten te gaan verwerven. Zij heeft daardoor contact gekregen met een Brazilaanse die hen daar bij helpt, toen we bij deze mevrouw op bezoek waren, liet ze mij een pakketje stof zien, wat wil het geval het pakketje stof kwam uit uw jouw winkel!! Haar zoon was in Amsterdam geweest en had het voor zijn moeder meegenomen. Is dat niet leuk?

Marjolein Ztm zei

Je had vast een vooruitziende blik. Maar helaas moet je nu dus kilometers maken. Maar de quilt wordt erg leuk.

Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

Anoniem zei

Saai??? Echt niet hoor!!! Gewoon lekker door gaan!

Groetjes,

Carla