donderdag 9 februari 2012

Het was wat stil

De pegels hangen erbij! Deze aan mijn spiegel vond ik zo schattig dat ik hem maar even heb vastgelegd.

Voor de beurs was ik al wat stil,  want al die voorbereidingen kosten ook tijd en energie. En dan kom je 's avonds ook aan minder dingen toe, dus heb ik minder om te laten zien. Ik kreeg er zelfs een lieve opmerking over op de beurs... dat ik zo stil was op het blog :-) Altijd leuk om te merken dat mensen je missen.

Nou was ik van plan om dat lekker 'in te gaan lopen' na de beurs, maar helaas....
Ik moest me gaan bezighouden met dit:
 
Een mega-lekkage in de keuken. Het vuile water liep in riviertjes langs de muren, maar ook langs de lampjes die aan het plafond hangen en over de muur door de stopcontacten heen....
Helaas ook langs de binnenkant van de kastdeurtjes en in lades, dus je kan je voorstellen, ik was even bezig met wat andere dingen. Weggooien van voorraden, redden van kookboeken, voor zover mogelijk, en heel veel dweilen. In het donker want ik dacht niet dat het verstandig was om het licht aan te doen :-)

De standleiding van de afvoer is bevroren... en de bovenbuurman bij wie het water door de afvoerputjes omhoog kwam was niet zo slim om meteen naar boven te hollen om te vragen of ze de keukenafvoer niet meer wilden gebruiken (gelukkig zitten de badkamers op een andere standleiding). Daardoor kwam het water bij hem op de (houten) vloer terecht en liep het dus vervolgens door mijn plafond heen...
UGH, bah, jekkie, want het is vuil water. En helaas ook niet de eerste keer.... Dus maandag heb ik de hele dag aan de telefoon gehangen, om 's nachts om 4 uur te worden gebeld door de 24-uursservice dat ik dinsdagochtend met het kantoor moest bellen voor een afspraak....

Maar goed, dat jullie even weten dat ik niet mijn snor druk, nee, ik had helaas even geen tijd voor leukere dingen :-)

Bij deze zachte printjes moesten wat effen stofjes gekozen worden...
De zeeschuimgroene kleurt precies, de kleur van het blauwige stofje komt in de lapjes niet voor, behalve in een klein detail van het bloemetje. De mosterdgele kleurt prachtig bij het bolletjeslapje, maar is niet precies dezelfde kleur, het is een lichtere variant van dezelfde kleur, en dat maakt hem nu juist zo goed. Van een te gelijke kleur zou de combinatie saai(-er) zijn geworden, nu frist de combi er mooi door op. Dat geldt ook voor de blauwe, die de combinatie veel mooier maakt dan de groene. De combinatie met alleen de groene maakte het geheel wat flets, terwijl de blauwe alle kleuren ophaalt.

Zo zie je maar weer dat de 'veilige' keuze niet altijd de beste is! Gelukkig zag de klant het ook, toen we eenmaal foto's gingen maken (afstand nemen) en koos ze de blauwe en de gele, terwijl ze eerst de groene en de gele wilde kiezen. De groene kan er wel bij hoor, maar naast de blauwe, niet in plaats van :-)
Had ik nou ook nog maar foto's gemaakt van de combinaties los van elkaar, dan had ik het beter kunnen laten zien :-) Volgende keer beter...

Groetjes,


Merel

5 opmerkingen:

Hilde zei

Vreselijk!!! Zo'n ellende met de afvoer. Ik hoop voor je dat je het kan verhalen op de verzekering.
Gelukkig zijn de stofjes daar om leuke dingen te doen.
Groetjes

Shirley zei

Ojakkie bah maar ook: jeetje waar is de witkwast? Sterkte!

Anita zei

Merel, ben je nu niet met je vriendje meegeweest???????

Yvonne aka sommeke zei

Hééé heel vervelend die lekkage!

Anoniem zei

Hi Merel,wat een ellende zeg,kom je terug van een beurs en dan wacht je zo'n karwei!Leef met je
mee, natuurlijk heb je dan geen tijd om ook nog al je mail bij te houden.Hoop dat je gauw van alle overlast af bent en je weer lekker in je stofjes kunt duiken!
Heel veel sterkte met alles, heel veel groetjes
Adri.