woensdag 14 december 2011

Over een vogel, een tasje en een bloem

Afgelopen weekend heb ik heel weinig quilterigs gedaan. Ik heb namelijk mijn hele woonkamer omgegooid. Het kleine beetje dat ik wel deed was on the road, dus ik had wat kleine werkje bij me gestoken.

Om te beginnen wilde ik nog wat quiltwerk toevoegen aan de vogel van een van de dollyquiltjes van de serie van Sarah Fielke. Ik had de applicaties van de kopveren weggelaten, en heb daar nu wat krullen gequilt. Nu nog de achtergrond rasteren (het trekt nog een beetje te veel naar mijn zin), dan vind ik hem wel af.


Ook mijn laptoptasje is nu bijna af (ik moet nog een klein stukje groen in het rode vlakje, maar ik kon het juiste bolletje niet vinden (het is ondertussen terecht, LOL))


Een werkje dat heel erg langzaam gaat (maar er is vooruitgang, dus het geeft niet) is deze:

Nog een paar naaldjes en de eerste bloem is af, nog 15 te gaan, en nog iets voor de rand bedenken ;-)

Iemand vroeg vorige keer dat ik een stukje liet zien of ik de hele quilt even wilde showen, nou dit is een groter stuk:

Als ik wat verder ben laat ik hem wel helemaal zien (niet dat ie nou zo groot is, maar goed)

Dan kwam ik nog een geweldige quilt tegen bij Thelma, ze is geïnspireerd door de rood/wit tentoonstelling die eerder dit jaar in de VS is geweest (oh, wat had ik die tentoonstelling graag willen zien). Het is een lang verhaal, maar ik vind het erg leuk om te lezen, een aanrader!

Morgen het laatste blokje van de BLOM van dit jaar, de blom voor volgend jaar is in ontwerpfase, en ik vind hem leuk worden! Het wordt weer iets héééél anders...

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Anita A zei

Ik vind je laptop tas geweldig, lekkere felle kleuren !!

Anoniem zei

Oooh Thelma heeft er wel iets heel erg moois van gemaakt! Bedankt voor de link!
En jij hupt van het éne project naar het andere? ;-)