maandag 14 november 2011

Van de bomen en het bos

Oh zo'n heerlijk weekend gehad! Zondagochtend heerlijk vers brood gebakken, epi dit keer (zo heet deze vorm, ik kan er ook niks aan doen):
 
Oh, what a difference a flash makes:
Je maakt een lange rol van het deeg, als bij een stokbrood, en dan knip je het deeg in en legt de puntjes steeds om en om opzij. En dan laten rijzen en bakken. Zo krijg je heel veel korst, en dat is oh zo lekker!

s Middags lekker Formule 1 gekeken, de een naar laatste race van het seizoen alweer. Spannend is het allang niet meer, maar ja, we moeten straks weer 4 maanden zonder, dus nu nog even kijken zolang het kan :-)

En daarna hebben we een boswandeling gemaakt. Geïnspireerd door Josephine, zijn we op zoek gegaan naar de ondoordringbare bramen. Ik ben uit voorzorg braaf op het pad gebleven, en vanaf het pad leken de bramen allemaal onschuldig en redelijk begaanbaar, maar ja, wie weet ziet het er vanaf de andere kant wel heel anders uit. Een beetje mist boven het Naardermeer gaf een winters sfeertje, terwijl de temperatuur toch heel aangenaam was. We hebben in ieder geval genoten van een mooi stukje Nederland.

Vandaag heb ik mijn kledingkast winterklaar gemaakt :-) De zomerdingen liggen nu achterin en de winterdingen voorin. Ha, fijn, nu hoef ik niet meer zo diep te graven voor een beetje warmer shirt. Verder heb ik het bomenthema lekker doorgezet door een boompje te naaien:
Het ging zo vlot, dat ik vergat eerder een foto te maken. Ik heb het idee uit het blad Quick quilts.

Mijn boompje hoef al niet meer versierd, want ik gebruikte stofjes met cadeautjes en kerstballen, LOL.
En zo is er alweer een topje af. Topje want deze is 40x40 cm. Misschien maak ik er nog wel een paar :-) De kerst heeft dan toch de Sint ingehaald. Want ondanks dat we thuis niet aan sinterklaas doen, vind ik het toch jammer om al voor 6 december met de kerst bezig te zijn, maar ja, het moet natuurlijk wel op tijd af. Laat ik dan de eerst week van december maar kerst-vrij houden :-) en ondertussen nog even genieten van de pepernoten.....

Groetjes,


Merel

8 opmerkingen:

Shirley zei

Oh dat is een lief boompje, wat een snelle ook. Zalig uitziend stokbrood, om je tanden er zo in te zetten (hoeveel punten zouden dat zijn?)

Johanna Zweden zei

Heb meteen koffie gezet en er een paar genomen, heeeeeerlijk
Wat een leuk kerstboom quiltje
Groetjes Joke

Anoniem zei

Hi Merel, dat ziet er lekker uit, kan de geur al bijna ruiken van zelf gebakken brood!En wat een leuke kerstboom, goed idee van die stofjes hoor die ga ik onthouden!
Groetjes Adri

Anoniem zei

Hmmm ...dqt brood8
qIM ;4n toetsenbord FLIPT <<<<
zzzzz222222222222222

Anoniem zei

Ik vind de kerstboom super leuk, ik ga 'm ook maken, even goed kijken naar je foto en dan natekenen. Ik zie het quiltje al helemaal op een kastdeur hangen met een paar ballen erbij!
Groetjes Fanny

Else zei

Hey Merel, in 't eggie is het kerstboompiesquiltje nog leuker! fijne avond, Else

Anoniem zei

"Hmmm ...dqt brood8
qIM ;4n toetsenbord FLIPT <<<<
zzzzz222222222222222"
Snap je het dan niet? LOL
't Was :
Hmmm.... dat brood! En toen begon m'n toetsenbord te flippen.
'k Wilde nog zeggen dat het een leuk boomke is!

Josephine zei

He get, wat jammer nou dat je misliep! volgende keer kom je Scooby maar even ophalen, dan wijst ze je de weg!! XX