donderdag 17 november 2011

Over cadeautjes, hondjes en een jasje

Als je jarig bent krijg je een cadeautje. Anette was jarig geweest en ze leest graag, dus had ik een boekenbon voor haar meegenomen. Maar ja, dat is ook zo saai geven, dus wat gedaan? Een leuk lapje eromheen, en voilà...

Het is een spannend stofje met labels en afbeeldingen in Retrolook, ik ben nog aan het broeden op een leuke manier van verwerken. Er begint zich al een idee te vormen, maar OH er ligt nog zo veel. De toekomstige ontvanger vroeg al hoe het ging met zijn Dromen van Ierland quilt!... Die begon zo voorspoedig (oef, begin maart...) Ik zal hem bovenop leggen, het wordt eens tijd dat die af komt ;-)

Het is moeilijk te bekennen, als rasecht kattenmeisje, maar ik heb ook hondenstofjes in de winkel :-) De vraag was of er ook een Afghaanse windhond bij zit? Ik heb even gekeken, maar nee, helaas, volgens mij niet, hoewel er best een aantal verschillende soorten op staan:

en sommige rassen hebben we zelfs per soort:


Labradors, Jack Russels, Border collies en Spaniels (heb ik me laten vertellen), de hondjes op het eerste plaatje ken ik ook hoor: Fifie's, politiehond, vuilnisbakkie, konijnenvanger en rijst-met-krentenhond!

Dan mocht ik (en jullie) weer even genieten van andermans veren, want Harriet kwam haar schattige jasje (voor een kindje van 3 jaar oud) laten zien. Ze is net begonnen met patchwork en nu al komen er van dit soort juweeltjes tevoorschijn.

Harriet, je hebt erg veel mazzel dat het mijn maat niet is, want anders had ik het misschien wel ingepikt, LOL. Hier mag je trots op zijn!

Een blogje met zoveel hondjes en helemaal geen kat in beeld kan natuurlijk niet, dus daarom nog even een mooie foto van Roos, die ook wel eens niet op een quilt ligt...

Heerlijk in het zonnetje... Mocht je denken dat ik verder geen plekjes heb voor ze om te liggen, dat is niet helemaal waar, naast het plantenkasje ligt de vensterbank, die ik extra breed heb gemaakt, vol met kussentjes, zodat ze lekker in het raam kunnen liggen. Maar deze troela verkiest het om op het kasje te liggen. Een ander favoriet plekje van haar is bovenop het wasrek, dwars op de lijntjes, met zo hier en daar een knijper in haar buik, dus dit is nog niet eens zo gek :-)

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi Merel,
Leuk een stofje als cadeaupapier!
En dan al die hondestofjes, laat er nou net geen 'schnautzer'tussen staan, dat ras heb ik in huis!
Maar ze zijn erg mooi, moet echt naar Amsterdam!Het jasje is leuk!!!Complimenten hoor!
En die Roos, zal wel lekker warm liggen op dat glas,geef ze eens ongelijk.
Groetjes en tot ziens.
Adri.

Shirley zei

Enige stofjes voor hondenmensen, zo heb ik er met katten, maar niet te koop, puur voor de heb. Lachen om die Roos, een kat zoekt het hoogste plaatsje uit, dus als je de vensterbankkussens nog hoger dan het kasje leg, dan gaat ze daar vast op liggen.

Anoniem zei

Oh wat een mooie Ierlandquilt!! Echt super!

Groeten,
Astrid

Johanna Zweden zei

Wat een schitterend jasje, kan me voorstellen dat je het wou hebben!! nu je hebt zeker nog wel even tijd, om dat snel zelf even te maken!
mooie lapjes, en wat ligt poes er heerlijk bij, ze liggen ook overal hé!
Fijn weekeinden groetjes Joke

Anoniem zei

Oooh dat jasje is prachtig, m'n complimenten voor de maakster!
Lachen met Roos!