woensdag 5 oktober 2011

Over mooi weer en goed gezelschap

 .... een quilters heaven. (op de winkel na natuurlijk :-)   )
 
Afgelopen weekend, het zal velen van jullie bloglezers niet ontgaan zijn, werd er in België een quiltweekend georganiseerd door Katrien (ah, ik kan niet linken, want haar weblog ligt er nog steeds uit. Aanvulling: nieuw blog van Katrien). Een klein groepje vriendinnen komen samen in een jeugdherberg en gaan daar helemaal los. Ja, op quiltgebied natuurlijk, dat je niet denkt... Hoewel er ook enorm genoten wordt van allerlei ander heerlijks. Snoepen, kletsen, onder elkaar zijn en bourgondisch eten.... (alleen het slapen, daar kunnen we niet echt van genieten, sommigen stapelen matrassen om nog een beetje gerieflijk te liggen, maar ach als alles te perfect is wilden we er nooit meer weg)

Een hechte groep, die eens per jaar samen komt, met een jaarlijks terugkerend programma van de 'potluck' op vrijdagavond (sorry foto vergeten) en dit:
Het dessertbuffet, oh my!
Iedereen brengt een verukkelijk streekgerecht of een culinair wonder van zoetheid mee. De weegschaal had weer meer moeite met mij toen ik terugkwam, maar oh, wat hebben we genoten :-)
Dit was mijn selectie:
Maar de rest van de dag en de volgende kwam ik nog wel een paar keertjes langs die tafel, ben ik bang!

Kijk toch eens wat een heerlijk weer het is geweest, we hebben zo lekker buiten kunnen zitten werken, even door het dorp wandelen (let even op de tekst op het bordje, aaah, ik was mijn paard vergeten, LOL)

En de lootjes voor de blokjes waar ik het van de week over had. Zo veel, ja zeker, want ik had er op het weekend nog een paar bij gemaakt! Eerst 7, maar toen ik daarmee precies 1 te kort kwam voor een heel rijtje, werd ik overgehaald om er nog maar een bij te maken, wat ik prompt deed, ik ben de beroerdste niet. (het was uiteraard een grapje, maar ik deed het lekker toch). Daarvoor kreeg ik lootje 292. Nou als dáár de prijs op zou vallen.... Tsja, laat ik daar maar niet te veel over uitweiden. (je ziet de 'buit' van alle blokjes in de verte op de eerste foto, Sarah mocht de blokjes winnen, de buit ging aan mijn neus voorbij, ach geeft niet hoor! Kan altijd nog eens besluiten om ook zoiets te maken)

Het speldenkussen kreeg ik in ruil voor een door mij ingeleverd speldenkussen (ook hiervoor kreeg je een lootje, zo leuk), deze werd door Guute gemaakt. Ik dacht dat ik van mijn ingeleverde kussentje ook een foto had, maar ik kan hem zo gauw niet vinden (komt nog wel). En ook het pakketje dat daar ligt heb ik gewonnen :-)
Er waren nog meer kadootjes en op zaterdagavond de show-and-tell, nee ik was niet op mijn sterkst met de camera, maar het is nu eenmaal leuker om live van de quilts te genieten, dan steeds door de lens te moeten kijken.

Van al het verrukkelijke eten vergat ik steeds foto's te maken (oa. zelfgemaakte verse frietjes met stoofvlees. Ha, meteen aanvallen natuurlijk, als het nog lekker warm is, wie denkt er dan aan een camera), maar ons laatste toetje heb ik dan toch gekiekt: Hoeveijs ;-) met zelfgemaakte chocolade saus (oh, ik nam ook nog een tweede portie, daar had ik wel een paar balansdagen voor over!)

En werd er ook nog gewerkt? vraag je je af. Nou zeker wel, iedereen was lekker bezig, maar ik kan alleen voor mezelf spreken in de volgende opsomming: ik heb die extra loterijblokjes gemaakt, een zonnedeken omgebiest met de machine, een hele stapel lapjes voorzien van een diagonale lijn (dat kon lekker buiten) een heel aantal van die lapjes op hun plek genaaid, een stuk of wat patroontjes handgequilt in mijn handwerk project (ook lekker buiten), en oh ja, nog 2 topjes in elkaar genaaid. Weet je, die laat ik in een volgend berichtje zien :-)

Oh, wat hebben we weer genoten, en wat gaat zo'n weekend dan weer snel voorbij. Hoe is het mogelijk dat je met zo veel slaaptekort (korte nachten, harde bedden, gemis aan katten...) en zo veel drukte en indrukken, geklets en intensief genieten, terwijl je toch uitgeteld bent als je thuis komt, je tegelijk ook bruist van de energie!?

Groetjes,


Merel

5 opmerkingen:

inge zei

Katriens nieuwe blog: http://scrappatch- katrien.blogspot.com, dat van mij vind je in mijn handtekening. LOL om 292 en het hoeveijs !

Guute zei

Hi Merel, 't was weerom super! En de energie is er nog steeds, de vermoeidheid is al verdwenen.

katrien zei

Merel,leuk dat je er weer bij was.'t was weer supergezellig.En jammer dat je de blokjes niet won.

Miet zei

:o) dat speciaal quiltweekendijs zal een klassieker worden denk ik ! Het was weer een TOP-weekend hé !!!

Yvonne aka sommeke zei

Goh, ik had je weekendverslag nog niet gelezen!
Leeeeeeuuuuuuuuk!