maandag 10 oktober 2011

Over biezen of niet



Gisteren 'moest' ik van mezelf eerst deze afmaken. Ik was al eens begonnen met quilten, maar had het niet afgemaakt. En dus lag die daar maar... Ik moest nog 3 banen quilten, dus veel werk was het niet meer, maar toch of juist daardoor kwam het er niet van. Nu vond ik: voordat ik een volgende ga quilten moet eerst die rode even af. En zo gezegd zo gedaan. Dus het quiltwerk is klaar.
(door het tegenlicht schijnt de achterkantstof door)

en achterkant, omdat ik die ook zo leuk vind geworden met dit quiltwerk:

Dan de afwerkbies erom gooien, dat is een fluitje van een cent.... Dat wil zeggen als je de stroken daarvoor kan vinden.... Het hele huis overhoop, niet te vinden... Had ik dan toch alleen maar bedacht dat ik die ook met die rode stof met witte stipjes ging doen? Ik twijfel, want twijfelde ik toen niet al of ik die er wel om zou doen? Zucht, wat ben ik toch een warhoofd, ik weet het echt niet meer...

In de zoektocht wel van diverse andere projecten hun biesstroken gevonden. En weet je, die heb ik nou bij elkaar in dit koffertje gedaan. Eens kijken of dat helpt, want als het eenmaal in quiltfase is, dan is er geen zakje meer bij het project, want alles zit al aan elkaar. Ja, behalve dus die biezen :-) Dus voortaan de biesstof meteen in het koffertje parkeren, kijken of het helpt.
 
En, nee, volgens mij had ik inderdaad besloten om de biezen nog niet te snijden.... Dinsdag maar even een leuke uitzoeken :-)

Groetjes,


Merel

7 opmerkingen:

Anita zei

Wat is deze quilt toch vrolijk geworden. Zo gezellig dat rood. Sterkte met zoeken, heb ik ook wel eens hoor, Leg ik het eerst ergens neer, bedenk dan dat het geen goede plaats is, dus volgende goede plek en dan kan ik het niet meer terug vind. Grrrr

Hilde zei

Groot gelijk dat je die afgemaakt hebt.Helemaal mijn kleuren.. ik ben er weg van!

inge zei

je hebt nog wat bieswerk te doen blijkbaar!

inge zei

je hebt nog wat bieswerk te doen blijkbaar!

Yvonne aka sommeke zei

Nog zo'n leuke!
Succes met biezen!

Johanna Zweden zei

Wat een vrolijk quilt is dit geworden Merel
Groetjes Joke

Jantine zei

Ik heb ook een doosje waar ik per quilt de biezen in bewaar, als ik ze niet van de restjes ga maken. Het werkt!