vrijdag 2 september 2011

Lekker prutsen

Op de woensdagochtend is er in de winkel om de week de sampler bee. Het is een echte handwerkbee, er komen geen machines op tafel. En de dames werken aan een sampler, dat kan de Silvia's Bridal sampler zijn, of zoals deze foto's laten zien, de Dear Jane.


Blokjes van Anette (en een sneak preview van de spannende kattenstof die net binnen is, ze heeft het ook nog onder dat blauwe lapje verstopt)


Blokje in wording van Riet.

Zelf begin ik er niet aan hoor, die kleine priegelblokjes :-) Ik heb alle samplers met die kleine blokjes en friemel-kleine lapjes tot nog toe nog steeds weten te omzeilen, ha ha.
Ik ben op de bee ook wel bezig met een handwerkje, maar dat is dan vaak een quiltwerkje. Afgelopen woensdag heb ik de laatste steekjes gedaan aan het zeshoekige sterrenquiltje. Jeuy, een affo!



En het grappige is dat ik me nu pas realiseer dat dit het eerste quiltje is dat ik helemaal (helemaal!) met de hand heb gemaakt. Geen machine in de buurt geweest. Nou, nou, en dan zo'n grote, LOL.

Het is heus niet dat ik handwerken niet leuk vind, maar voor lange rechte stukken zal ik toch altijd de machine pakken! Ik vind met de machine werken namelijk ook heel leuk. Dus zet ik mijn handwerk wel in wanneer je het ook echt kunt zien, zoals bij handquilten, applicatietechnieken en in dit geval met de kartonnetjesmethode.



Hier nog even een detail van het biesje, waarin ik ook nog een quiltdraadje heb toegevoegd voor het effect.

En nu ga ik hard aan het werk met de voorbereidingen voor de beurs in Leiden. Birdblocks staat 12, 13 en 14 september op de Algemene Quilttentoonstelling van het Quiltersgilde in Leiden. Komen hoor!
En als je wilt dat ik iets speciaal voor je meeneem naar de beurs, stuur dan een email met je wensen, als ik het in huis heb neem ik het voor je mee!

Nog één dingetje: Hebben jullie al gezien dat 'onze' Joke uit Zweden(klik) een nieuw blog heeft? Gauw even gaan kijken!

Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

't Is een pracht van een Affo, een hexagon, daar moet ik gewoon van houden! ;-)

Johanna Zweden zei

O wat wil ik daar elke woensdag bij zijn, snik,
Mooie Ufo.
Groetjes Joke
Dank je wel dat je meldt dat ik een nieuwe site heb, kijk er naar uit om weer een bakkie bij je te komen halen, en dat doe ik dan zaterdag en woensdag (lol)
Fijn weekeinden ook aan beide poezen!! )lol)

Miranda zei

Heerlijk genieten toch om zo met die kleine meid op je schoot te zitten...en die kado's zijn altijd leuk!