vrijdag 15 juli 2011

Het is alweer BLOM-tijd

Sawtooth Star.

Omdat het vakantietijd is dacht ik, ik doe dit keer maar niet een te moeilijk blokje. Ik ben dol op deze ster, en ik ben er lekker mee aan de gang voor mijn antieke quilt, maar nu mogen jullie dus ook, in het klein! Door het formaat van het blokje in deze sampler wordt het wat meer opletten, daarom heb ik dit keer voor malletjes gekozen, zodat je de precieze maat kunt nakijken op je malletje! Een klein vierkantje meet in dit geval 1,75 cm, dan kan je even kijken of het klopt.


Hier kun je de mallen van deze maand downloaden.

Voor de quilt layout van deze keer heb ik gekozen voor een traditionele layout met sashings en cornerstones.

Bij blokjes van 7 cm is de sashing die getekend is 1 cm breed. Dus snijd hiervoor stroken en vierkanten van 2,5 cm.

veel plezier!


Groetjes,


Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: