donderdag 2 juni 2011

Als een bridger in...

.... Frankrijk.
Het kan je niet zijn ontgaan: ik was er vorige week niet. Een weekje vakantie, een weekje weg. We zijn met een groep bridgers naar Frankrijk geweest, in Limousin, dus het midden van het midden van Frankrijk. Het was heerlijk, het weer ook, op één dagje na. Ik ben zelfs bruin geworden (en dat wil wat zeggen!)
Het complex waar we zaten is ook helemaal geweldig, een prachtig hoofdgebouw (een oud klooster) dat tussen ruïnes staat, er staat ook nog een oud vervallen kapelletje. Wij zaten met z'n allen in 2 gîtes, een soort vakantiehuisjes in de bijgebouwen. Het heet l'Abbaye du Palais, echt een aanrader als je er eens in de buurt bent, of die kant op wilt.
Wat heb ik daar allemaal gedaan? Nou niet veel! Lezen, luieren, een paar steekjes quilten en spelletjes, veel spelletjes. Bridge natuurlijk, maar we deden ook andere dingen, zoals 30 seconds, erg leuk met een grote groep, tichu, gambit en nog zo wat van die dingen.

Oh, ja we hebben ook nog wat van de omgeving genoten in twee lange wandelingen...
(en denk nou niet dat we hier de wereld aan het verbeteren waren, nee deze serieuze gezichten zijn bezig met een potje... uh, zal ik het wel vertellen.... nou ja ok dan... een potje Wie/wat ben ik?)
Na afloop van zo'n wandeling was het heerlijk om even een frisse duik in het zwembad te nemen, alvorens ons naar de grand salon te begeven voor een uitgebreide verrukkelijke maaltijd (ik vergat steeds foto's te maken, alleen niet van het laatste diner):

Voorgerecht:
Hoofdgerecht:
en nagerecht:
oh, mamamia, ik weet één ding zeker: ik ben niet afgevallen deze vakantie :-)

Nee, ondanks de wandelingen, sportieve activiteiten in het zwembad en het ballen gooien (jeu de boules, de baan is gewoon op het terrein), ben ik niet afgevallen, want het was wel een hele relaxte vakantie. De omgeving zorgt gewoon dat je volkomen tot rust komt :-)
Aan deze quilt heb ik dus een paar steekjes gewerkt. Want ja, deze ben ik met de hand aan het doorquilten. Foto's volgen nog wel een keer, want het is nu het vermelden nog niet waard :-)

nog een paar plaatjes dan:

De gîtes, dit is de achterkant met de tuintafels, de voorkant grenst aan de binnenplaats, achter het hekje uiterst rechts op deze foto is het zwembad!:

Dan ook de binnenplaats maar even laten zien:

De ruïne; ik vind die blootliggende wenteltrap zo mooi:

Kijk in het fotomapje voor nog veel meer foto's van deze vakantie en de prachtige omgeving van l'Abbaye du Palais en mocht je er eens heen gaan, zeg maar dat ik je gestuurd heb!

Groetjes,


Merel

7 opmerkingen:

inge zei

dit klinkt als een supervakantie! blij voor je!

Elly (creatieveling Elly) zei

Mooie omgeving

martine zei

Ziet er niet gek uit. Kan me voorstellen dat het plezierig was.

katrien zei

Leuke vakantie heb je gehad.

Yvonne aka sommeke zei

Genoten van je vakantie, dat is duidelijk!
Wat me opvalt : voorgerecht en nagerecht zijn volumineuzer dan het hoofdgerecht! Hmmmm.....

Birdblocks zei

Ah Yvonne, het was heerlijk! Dat viel wel mee hoor, de foto's van het voor en nagerecht zijn van wat dichterbij genomen, denk ik zo ;-)
Groetjes, Merel

Shirley zei

Oh wow, dat is nog eens een droomlocatie om naartoe te gaan, wat een vakantie! En het eten zag er prachtig uit, het was het vast wel waard.