dinsdag 29 maart 2011

Het was weer druk dit weekend

Wederom zo'n vrolijk voorjaarsplaatje uit Artis. Heb ik die een weekje voor jullie bewaard? Vraag je je af. Nou nee hoor, ik ben zondag wéér naar Artis gegaan. Niet omdat ik er geen genoeg van kan krijgen, maar omdat het Geologisch museum nog een keer (afgelopen weekend dus) z'n deuren opende. En ondanks dat ik al een paar jaar een jaarkaart heb, was dat er nog nooit van gekomen (dat museum). Iedere keer zeiden we tegen elkaar, als het nu eens wat minder weer is dan pakken we het museum eens mee, maar toch , dan vergat ik het weer, of we gingen gewoon niet heen als het minder weer was...
 
Maar ik wilde het toch wel eens zien, ik vond geologie bij aardrijkskunde altijd een leuk onderwerp, vandaar. En toen las ik dat het museum gesloten zou worden! De collectie zal gedeeltelijk worden verdeeld over andere musea (oa Naturalis in Leiden, geloof ik). Er komt een nieuw museum in Artis, wat ook veelbelovend klinkt, maar daarop zullen we dus nog even moeten wachten.
Afgelopen weekend kon ik dus nog even genieten:
Kijk nou toch, zo'n heerlijke vorige eeuwse vitrinekast, oh, die zal het veld wel moeten ruimen voor allerlei moderne (interactieve) bedoening... Zonde zou dat zijn, helaas past ie niet, maar anders zou ik hem zo in huis nemen! 

Heerlijk nog even van het prachtige weer genoten (na het museum toch nog even door de tuin gelopen) en ook dit nog even op de gevoelige plaat vastgelegd:
Een zeeleeuwenpup zoogt al zwemmende. Dat zal niet heel lang meer kunnen, want beide vrouwtjes die vorig jaar een pup hadden zijn weer in verwachting. En ze zullen hun jongen van afgelopen jaar spenen zodra die geboren worden! Door de zonnestralen die zo mooi door het water vallen kan je het (toch enigszins) zien, zie je die lichtstrepen. Ze zwemmen trouwens best hard tijdens het zogen, het was een gelukje dat ik net klaar stond met de camera!

Heb ik dan helemaal niets quilterigs gedaan? Nou niet veel, maar wel wat. Maar ja, het is komende zaterdag weer Dollyquilt bijeenkomst, dus jullie mogen raden waaraan ik gewerkt heb :-) En daarom kan ik het niet echt laten zien hè! 
Bovendien is het Formule 1 seizoen (nu dan toch eindelijk) weer van start gegaan! Naast het uur dat ons zondagnacht door de neus is geboord, mocht ik ook nog eens verschrikkelijk vroeg opstaan om de eerste race van het seizoen, gehouden in Melbourne, Australië te kijken! Dat is gelukkig tegenwoordig een laat-in-de-middag race, waardoor ik om 7uur wakker moest worden. Vroeger was de race op 'gewone tijd' dus plaatselijke tijd 2 uur 's middags, wat betekende dat ik toch wel om 3 of 4 uur 's nachts op moest om live te kijken! (en JA, natuurlijk kijk ik live!) Oh, het was wel weer genieten, ondanks dat er niet zo heel veel spectaculairs gebeurde.

Dan nog wat plaatjes van de prins en prinses die hier wonen:


...en NEE, er ligt geen erwtje onder! Het is overigens een in vieren gevouwen dekmatras (de dikste van ikea), waarop ze liggen. Ik moest het even kwijt en dus ligt het hier gevouwen op mijn bed. Ik dacht al toen ik het erop gooide, ...het zal mij benieuwen hoelang het duurt.... en ja hoor, ik hoefde niet heel lang te wachten :-) Tsja, het is natuurlijk ook wel een super-de-luxe bedje zoveel zachte laagjes op elkaar! (slechts 3 laagjes te weinig voor een échte prinses, LOL)

Ronald Giphart (Ik ook van jou) is uit, het durde even, niet doordat het taai is, maar ik had afgelopen week erg weinig tijd om te lezen. Het volgende boek is ook alweer een eind op streek: The Cinderella moment van Gemma Fox. Over toevallige ontmoetingen en héél veel misverstanden!

Groetjes, 

Merel

Geen opmerkingen: