dinsdag 16 november 2010

Dolly viert kerst

Het Dollyquiltje van deze keer is het kerstquiltje van de serie, maar ja kerst in Australië (waar de ontwerpster Sarah Fielke woont) ziet er heel anders uit dan hier (daar is het nu bijna zomer!). Bovendien kennen we het liedje waar dit ontwerp op gebasseerd is hier ook niet. Dus het 'kerst'quiltje hebben we maar neutraal gehouden.
Zo op de foto valt het wel heel erg op dat ik een stukje te veel van de rechterkant afsneed, waardoor nu de boom in de naad steekt :-(
Gelukkig valt het in het echt (op ware grootte zeg maar) veel minder op!
Ja, er moet nog een biesje om. Nu heb ik daar toevallig van de week een leuke tutorial over gezien, met een nep piping, en die wilde ik graag op deze uitproberen, maar ja daar was ik dus net niet meer aan toegekomen.
Zodra ik hem in centimeters heb uitgevogeld zal ik het jullie laten zien, OK?


Dit is de voortgang van de Red Squares die ik tussendoor naai. Ik heb een stapeltje lapjes klaarliggen om te naaien naast de machine, en als er een setje genaaid is stapel ik ze op de machine, past precies op de kop.


Zo ziet dat stapeltje eruit als ze open geperst zijn. Het lijkt niet veel, maar zo tussendoor wordt er toch telkens wat aan toegevoegd.

Ik heb de grote bloem waar ik van de week een stukje van liet zien nu af, nu nog een paar in andere maten maken.
Dan ga ik ze schikken op de ondergrond en het uiteindelijke ontwerp maken. Het is wel fijn hoor om aan die bloem te werken, vandaag heb ik het bladertapijt uit de tuin verwijderd, gelukkig zit er niet meer zo veel aan de bomen, dus ik hoop dat het hiermee wel gedaan is. Het is niet mijn meest favoriete klusje. Gelukkig was het wel mooi weer ervoor. Ik moet nodig even wat van die winterharde viooltjes gaan halen voor nog wat fleurigs in beeld.

Nou ja verder heb ik mij natuurlijk weer bezig gehouden met het never ending HH en het lezen van een boek. Het boek is dit keer: How to kill your husband van Kathy Lette. Het is wel grappig, maar je moet er wel een beetje tegen kunnen, het staat vol met stand-up-comedianeske oneliners en is een beetje cliché, maar het leest wel lekker weg. Mij benieuwen hoe het afloopt, het kan nog alle kanten op.

Oh ja, ik kwam er achter dat ik er helemaal niet aan gedacht heb om maandelijks het nieuwe blokje van het Samplerpatroon dat ik op de website publiceer te laten zien. Het is ook alweer zo lang geleden dat ik hem ontwierp :-) Nu, om dat een beetje goed te maken/in te halen heb ik besloten om vanaf nu Sampler Zaterdag te houden, waarin ik de blokjes beetje bij beetje laat zien! Ik zal er de link bij zetten naar de pagina waar de blokjes nog te downloaden zijn, dus houd de zaterdagen in de gaten!

Groetjes, 


Merel

3 opmerkingen:

Shirley zei

A Partridge in a pear tree (een patrijs in een perenboom)
http://www.kerstmisoverzicht.nl/lied/6.html

Yvonne aka sommeke zei

Goe bezig geweest toch, alles is gegroeid!

katrien zei

Leuk quiltje,en mooie blom.