maandag 4 oktober 2010

Dierendag

Waarschuwing, er zijn wel foto's hoor in dit blogje, maar je moet je eerst even door het geklets worstelen :-) Maar het is het wel waard, al zeg ik het zelf, LOL

Vandaag is het dierendag, dat heb ik gisteren alvast gevierd op de kinderboerderij (ah, vergeten foto's te maken). Het was gezellig en druk en er was van alles georganiseerd. En het was natuurlijk geweldig weer! De rommelmarkt liep als een trein en helaas had ik ook nog een prijs bij de bingo (helaas, want ik ben aan het opruimen en wil dus niet méér nieuwe huisvullers verzamelen, ik doe mee met de uitdaging van Hilde bij yourganize, klik). Dat theepot-onderzetter-verwarmer-met-theelichtje-geval heb ik gewoon weer op de rommelmarkt tafel ingeleverd :-) Waarom deed ik dan mee met de bingo? Nou de opbrengst is voor de kinderboerderij heel belangrijk, want er moet altijd wel ergens een nieuw dak op of een lik verf.
Zaterdag was voor mij een mindere dierendag, want ik houd het liefst elke dag dierendag. Maar zaterdag kwam ik (laat) thuis in een huis vol met kattekots en narigheid. Nou vind ik dat natuurlijk heel vervelend, maar dan vooral voor het dier dat zich duidelijk behoorlijk beroerd voelde. Elke ruimte die ik inging kon ik weer aan de gang met keukendoekjes en schoonmaakmiddel. Gelukkig is de ellende nu wel weer voorbij.

Zondag heb ik na de kinderboerderij ook nog een gezellige middag met Marion gehad. We hadden afgesproken om een geheim klusje te gaan aanpakken, twee paar handen maken licht werk en het was zoals altijd erg gezellig. Ik liet haat ook nog even een top zien die al 8 jaar (ik heb het even nagekeken!) op zijn randen wacht! Er was iets mee, maar bij het zien van de top waaraan één rand kon ik het probleem dat ik me herinnerde (de rand was veel te kort voor de top) niet meer zien. Ja, de randen waren wel wat aan de korte kant, maar dat was nog wel in te werken. Dit inspireerde me zo dat ik diezelfde avond alle randen eromheen heb gezet! Jippie weer een top af! En een die dus al acht jaar lag. Het is een flanellen top dus helemaal het juiste jaargetijde om die nou eens af te maken!

Sjee, laat nou eens een foto zien...

Nee, nog niet, want ik heb nog meer gedaan en het staat samen op de foto zie je.

Vanochtend heb ik eindelijk het flying geese project weer eens opgepakt! Van de week had ik eindelijk genoeg moed verzameld om de 5 stroken van 21,5 cm breed en 2,25 meter lang te snijden. Wat natuurlijk binnen een kwartier gedaan was, inclusief eerst de stof strijken. En die ben ik er nu aan het tussen naaien. Dat neemt wat meer tijd dan ik had gedacht, omdat ik ook eindelijk heb besloten welke vulling ik erin ga doen: zijde! (90% zijde en 10% poly om de zijdevezels bij elkaar te houden). En ja, als je zo'n super zachte mooie, kwaliteitsvulling erin gaat doen dan is het een soort belediging aan de zijderups als je er van dat malle paperpiecing-materiaal tussen laat zitten niet waar? Dus ik ben dat er maar achter vandaan aan het scheuren :-) Eerst de randen van alle gepaperpiecte stroken op maat snijden (precies een naadtoeslagje voorbij de laatste getekende lijn snijden) en dan wegscheuren die handel.

Daardoor, en doordat ik natuurlijk ook nog even het HH moest doen , inclusief een uitgebreide dweilsessie, ben ik tot op de helft van de stroken gekomen.
Nou daar is dan eindelijk een foto!


Ook nog even los:
Iets over de helft ben ik, want nu hoeven er alleen nog twee ganzen-stroken en twee blauwe stroken aan.



Deze log cabin heb ik zonder paperpiecing of aftekenen van naadjes genaaid, wat me op zich wel is bevallen. Maar daardoor kunnen de blokjes natuurlijk wel een ietsje groter of kleiner uitvallen dan gepland (zeker met flanellen stofjes). En toen ik voor de diagonale naden in de gepiecde stroken een iets te brede naadtoeslag had gebruikt was het probleem geboren. Ach, straks zie je er misschien niets meer van, en in het ergste geval valt de rand mooi rond de rand van het bed, het is nou ook niet meteen een koepeltentje :-)


Groetjes, 


Merel  

2 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Knap hoor, zo'n oudje weer oppakken! Een Log Cabin is tijdloos, blijft een topper!
En je geesekes zijn weer gegroeid!

Marion zei

Meis, die log cabin komt helemaal goed hoor! Hij heeft echt een heerlijk herfstsfeertje. Die flying geese quilt wordt heel anders, maar wel lekker warm met een zijden vulling - mmmm!