vrijdag 7 mei 2010

Tip voor de mysterie, maar ook voor andere situaties

Iets wat ik heel gewoon ben om te doen, maar wat misschien wel handig is voor jullie ook is dat ik bij het op maat snijden van blokken, of in dit geval bij het precies midden-doorsnijden van blokken het blok met een punt naar mij toe leg:


Kijk ik ben links, dus houd het mes links vast. Als je rechts bent ziet het er spiegelbeeldig uit, maar het werkt hetzelfde.

Nu kan ik dus links langs het liniaal snijden en zo zonder het blok of de mat te hoeven draaien ook...:

...langs de andere kant van de liniaal snijden.

Dit werkt voor deze blokken die middendoor moeten heel goed, maar ook voor als je een blok op maat wilt snijden. Je liniaal ligt dan bijna geheel over het blok en snijdt dan linksonder en linksboven. Dan moet je wel het blok draaien en snijdt dan de overige twee zijden. (Voor rechtshandigen precies andersom)

Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip!

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

3 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Ik ga mezelf de volgende keren eens in de gaten houden, 'k weet eigenlijk niet hoe ik het nu doe.
Bedankt voor de tip en goe weekend!

Shirley zei

euj, zo simpel maar nooit bij stil gestaan, ik loop meestal even het hoekje om van de tafel om de andere kant op te snijden. Ik zal er volgende keer op letten, als ik er aan denk (ik ben zo snel he, best wel eng hoor).

Anita deR zei

Merel, dat ga ik eens uitproberen. Lijkt me wel te doen, ik ben altijd aan het klungelen met voorzichtig mijn mat draaien. Maar eerst even de goede maat maken.