woensdag 24 maart 2010

Andermans veren deel #3 en nog wat meer

Dit keer hadden de cursisten de paperpiecing techniek geleerd met het log cabin blok om te oefenen. Hier zie je alle resultaten bij elkaar.



Volgende keer zullen alle vier de blokjes af zijn en dan komen er hopelijk wat foto's van de quiltjes zoals ze gaan worden (alle blokjes van een maker bij elkaar). Ik ben nu al heel benieuwd hoe die 6 quiltjes eruit gaan zien!

Tijdens mijn minivakantietripje had ik natuurlijk wel een werkje mee, want een heel weekend zonder iets quilterigs, dat kan ik mij toch niet voorstellen. Mijn lief vroeg zich nog af of ik überhaupt wel een steekje zou doen, nou dat viel nog reuze mee:

Alleen linksonder nog een hoekje en dan ben ik rond. Ik had de donkere sashings al met de machine doorgestikt, dus er was geen reden om in het midden te beginnen. Zonder patroon een 'wandelpad' quilten rond de pootafdrukjes, het leek me wel leuk om op twee verschillende niveau's (of schalen) pootafdrukjes te creëren, dus met perlé garen en grote steekjes (ik moest mijn best doen om ze groot te houden, zo gewend als ik ben om naar zo klein mogelijke steekjes te streven). Hier nog een detail:



Dan nog de poezen quilten en wat lijnen in de buitenrand. maar eerst ga ik de hartjes in het rozenquiltje afmaken. Die wilde ik alleen niet meenemen op dit minitripje, omdat ik bang was dat ik dan niet genoeg te doen zou hebben (want ik moet nog maar 2 hartjes!) Ah, hadden quilters maar 28 uren in een dag, dan konden wij nog 4 uurtjes per dag voort terwijl anderen dan gewoon even stil staan (deze uren graag in te plannen zo tegen het middaguur, zodat we optimaal van het goede licht gebruik kunnen maken), LOL.

Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

Geen opmerkingen: