donderdag 25 februari 2010

Roos in the corner


Dit quiltje in wording is erg geliefd bij mijn Roos, dat komt heel mooi uit, want hij is ook voor haar bedoeld. Zoals je ziet pikt ze hem nu al in, terwijl hij nog niet eens af is. Ik hoop dat ze hem nog steeds wil als hij wél af is, want tsja, het is natuurlijk wel een kat ;-).
Het zijn rozenstofjes in het puss in the corner patroon, dat vond ik wel een leuke combinatie voor Rozepoes, en ik ben hem nu met de hand aan het quilten. Eerst had ik de diagonalen al met de machine doorgestikt en nu ben ik met perlé garen hartjes aan het quilten in de grote lege blokken (groot is relatief, want de blokjes zijn 9x9cm).

Eerst heb ik twee testhartjes gequilt om te bepalen welke dikte garen ik het mooist vond. Linksonder is perlé 8 gebruikt en rechtsboven perlé 12. Op de foto zie je niet heel veel verschil en het verschil is dan ook subtiel. Maar nadat ik een aantal hartjes heb gequilt merk ik dat ik wel verschil voel bij het quilten, het dikkere garen trekt (logischerwijs) iets moeilijker door, daarom kies ik voortaan voor perlé12.

Dus nu zit ik braaf elke avond een of meer hartjes te quilten. Eén hartje is zo gedaan, maar ik doe nog wel meer hoor op zo'n avond, zoals een hele lijst blogjes lezen (er staan er al 57 in mijn reader, en dan nog al die doorverwijzingen die vele bloggers doen, waarvan er dan zo nu en dan weer een aan de reader wordt toegevoegd...), een paar online-spelletjes doen... En dan op de rand van mijn bed, beginnende om 23.00u ofzo nog even gauw een hartje.
Eén voordeel, het zijn er niet zo heel veel :-) slechts 17 in totaal. Ander voordeel: ik kan nog even nadenken over wat ik in de randen zal quilten. Hebben jullie misschien een goed idee? Zal ik een kabeltje doen, of iets anders, een veerpatroon lijkt me te zwaar worden, maar ik dacht wel aan een traditioneel patroon....

Ennuh, nee, ik haal natuurlijk niet dat ene hartje met perlé in de andere dikte eruit. Niet dat ik lui ben ofzo, maar het is toch juist heel grappig, één zo'n hartje nét even anders. Misschien vraagt zich over 100 jaar wel iemand af of mijn garen op was ofzo, of bedenkt allerlei andere detective-achtige redenen voor deze discrepantie, LOL


Groetjes,

Merel

www.birdblocks.com

2 opmerkingen:

Yvonne aka sommeke zei

Rozepoes beseft het waarschijnlijk niet maar wat wordt ze verwend door jou zeg. Een eigen quilt voor madame!
Wat quilten in de boord? Pfff, ik kom niet verder dan hartjes, afwisselend ééntje op de punt en ééntje op z'n kop, en dan in mekaar geschakeld.

inge zei

waarom geen kattepootjes?